De leukste podcasts over jouw favoriete tv-series

Het is natuurlijk heerlijk om in de bank te kruipen en op tv te zien wat zich in je favoriete serie ontvouwt. Echter moet je soms andere dingen doen, zoals de was opvouwen, de afwas doen of ergens naartoe rijden. Dingen waarbij je je ogen nodig hebt. Om toch met je favoriete tv-serie bezig te kunnen zijn en wat extra verdieping en achtergrond te horen, kun je naar een podcast luisteren. We noemen vijf podcasts die dieper ingaan op vijf geweldige tv-series.

Talking Sopranos

Een podcast hoeft niet per se te gaan over een serie die nog loopt. Juist een oude serie opnieuw kijken, zeker als deze zo geniaal is als The Sopranos, kan heerlijk zijn en dat geldt ook voor het luisteren naar een podcast erover. Het is wel handig als je de serie op hetzelfde tempo kijkt als de podcastmakers, want zij bespreken in elke aflevering van de podcast Talking Sopranos een aflevering van de serie. Michael Imperioli en Steve Schirripa zijn heerlijk om naar te luisteren, dus zelfs als je af en toe niet dol bent op een aflevering van de serie, dan weten ze je er toch helemaal in te trekken.

Victory the Podcast

Vergis je niet, deze podcast gaat niet over een serie die Victory heet. Deze reeks draait om het populaire Entourage. Het toffe is dat de maker van de serie Doug Ellin deze podcast runt samen met acteur Kevin Dillon, waardoor je zoveel meer achtergrondinformatie hoort en de serie weer helemaal tot leven komt. De enige persoon die in deze podcast mist is acteur Mark Wahlberg, want op zijn leven is Entourage losjes gebaseerd.

Truth and Lies: Jeffrey Epstein

Dit is geen podcast gebaseerd op een serie, maar het is wel een geweldige verdieping op de Netflix-serie Jeffrey Epstein: Filthy Rich. In deze podcast komen onder andere vrouwen aan het woord die hij in zijn greep heeft gehouden en kwaad heeft aangedaan op verschillende manieren. Dit is absoluut geen luchtige podcast om even lekker bij te ontspannen, maar het is zeker interessant als je crime docus fascinerend vindt of simpelweg meer wil weten over hoe dat toch allemaal heeft kunnen gebeuren.

The Talking Dead

Dit is geen podcast waarin een medium met overledenen praat als een soort Char, maar dit is natuurlijk de podcast van de AMC-serie The Walking Dead. Er wordt van elke aflevering van de serie een podcastaflevering opgenomen en hosts Jason en Chris gaan een goede discussie niet uit de weg. Het leuke is dat het bovendien verder gaat dan alleen de op de comic gebaseerde serie, want er worden allerlei andere films en series over de ondoden bijgehaald.

Seincast

Het is een serie die ongeveer net zo geliefd is als Friends, maar die in tegenstelling tot Friends écht nergens over gaat. Het blijft fenomenaal hoe het comedian Jerry Seinfeld elke keer weer lukte om een hele aflevering te maken die uiteindelijk eigenlijk niets uitmaakte. En toch blijven we kijken naar Seinfeld, dat zo vol herkenbare typetjes en situaties zit. De podcast Seincast is erg leuk, omdat hij wordt gerund door mannen die zelf ook enorm grappig zijn.

The Sopranos

55 min

Releasejaar: 1999