Peacock wordt volgende streamingdienst en gaat strijd aan met o.a. Disney+ en Netflix

NBCUniversal wil met Peacock het streaminglandschap betreden, als nieuwe streamingdienst gaat het de strijd aan met Disney+, Netflix en Apple TV.

Nóg meer keuze

Peacock moet de nieuwe streamingdienst worden die gebruikers de content gratis zal aanbieden doordat het de dienst met reclame-inkomsten wil bekostigen.

NBC Universal brengt de dienst uit op 15 april in de Verenigde Staten en doet dat omdat het denkt dat streaming-diensten met reclame meer bereik kunnen genereren. Dat cijfer is wel gebaseerd op de Amerikaanse markt, waar zo'n 250 lineaire televisie meer dan 90 procent van de huishoudens bereikt, aldus emerce.nl.

nbc universal peacock

Steve Burke, voorzitter van NBC Universal, zegt dat dit model niet zo gek is omdat streamingdiensten sowieso lastig zijn om winstgevend te maken. Peacock komt uit in twee versies, de gratis optie met reclame en de betaalde optie, voor vijf dollar per maand, zonder reclame. Betalende gebruikers hebben ook een groter aanbod om uit te kiezen.

De dienst heeft bovendien al een aantal grote reclame-deals gesloten met onder andere Eli Lilly, State Farm, Target en Unilever. Er is nog geen nieuws over een mogelijke release van Peacock buiten de VS.