Netflix gaat account delen aan banden leggen met nieuwe feature

Netflix heeft aangekondigd dat er een nieuwe manier wordt getest om het delen van accounts te voorkomen. De test richt zich op het delen van wachtwoorden en komt nadat

Netflixaccount delen niet de bedoeling

In een nieuwe blog post kondigde Chengy Long, hoofd van productinnovatie bij Netflix, aan dat het bedrijf de nieuwe manieren gaat testen in Chili, Costa Rica en Peru. Tijdens deze test krijgen Netflixabonnees in het land een bericht om mensen toe te voegen aan hun account die buiten hun huishouden leven voor een lagere prijs. De prijs is 2,99 Amerikaanse dollar in Costa Rica, 2.380 Chileense peso's in Chili en 7,90 Peruaanse Sols in Peru. Als je deze prijzen zou omrekenen kom je uit op ongeveer 2,70 euro.

Daarbij kondigt Netflix nog iets nieuws aan om wachtwoord delen tegen te gaan. Zo kunnen gebruikers hun profiel informatie, zoals kijkgeschiedenis en persoonlijke aanbevelingen naar een nieuw account of een extra account overzetten.

“We willen het makkelijk maken voor mensen die samenwonen om hun Netlfixaccount te delen. Dat doen we aan de hand van verschillende profielen en meerdere streams in ons standaard en premium plan”, vertelde Long in de blog post. “Hoewel dit heel populair is, heeft het ook voor verwarring gezorgd met wanneer je wel of niet je account mag delen.”

Het is niet de eerste keer dat Netflix het delen van wachtwoorden heeft geprobeerd aan te pakken. Vorig jaar introduceerde Netflix een nieuw verificatiesysteem in meerdere landen, ze waarschuwde gebruikers dat ze niet op hetzelfde account mogen zitten als ze niet in hetzelfde huishouden wonen. Gebruikers moesten volgens het bedrijf beter letten op de servicevoorwaarden waarin staat dat een account “niet gedeeld mag worden met personen buiten uw huishouden.”

Terwijl Netflix ooit een oogje dichtkneep voor het delen van wachtwoorden, heeft het bedrijf de laatste jaren juist veel tijd gestoken in het aan banden leggen daarvan. Vorig jaar april kondigde Netflix CEO, Ray Hastings, tijdens een Investor Relations-interview aan, dat ze "veel dingen gaan testen" om het delen van wachtwoorden te stoppen.

Formula 1: Drive to Survive

40 min

Releasejaar: 2019

Documentary | Sport

Trailer & info