Nightflyers na 1 seizoen gecanceld op Syfy en Netflix

Het viel al snel op dat Nightflyers niet voldeed aan onze verwachtingen en die van andere Netflix-kijkers met als gevolg dat de serie is gecanceld na 1 seizoen.

Er waren hoge verwachtingen van de serie Nightflyers, omdat het is geschreven door dezelfde man die bekend is als schrijver van Game of Thrones, George R.R. Martin. Helaas geldt het succes van deze populaire serie niet voor Nightflyers.

Nightflyers is een verhaal gebaseerd op de novelle van Martin uit 1980 en de gelijknamige film uit 1987. We volgen acht excentrieke wetenschappers die op expeditie naar de rand van het zonnestelsel aan boord van The Nightflyers gaan, in de hoop contact te maken met buitenaardse wezens. Wanneer angstaanjagende en gewelddadige gebeurtenissen beginnen plaats te vinden, beginnen ook de twijfels aan elkaar te borrelen en wordt het overleven van de reis opeens moeilijker dan gedacht.

Voor Syfy was Nightflyers de duurste productie die de zender ooit heeft laten maken. Dit was deels mogelijk door de deal met Netflix, omdat Netflix de wereldwijde streaming-rechten in handen heeft.

De kijkcijfers in de U.S. bleven ver achter de verwachtingen en ook was het uitbrengen van de serie niet bepaald populair. Syfy deed een poging tot het evolueren van Nightflyers, door de serie op 2 december op zijn digitale platforms vrij te geven en het 10 opeenvolgende nachten uit te zenden. Vervolgens trof de serie Netflix op 1 februari 2019, maar brak het helaas niet door.

In een serie preview-interview met The Hollywood Reporter zei Buhler dat hij een verhaal met meerdere seizoenen voor ogen had voor Nightflyers. "Dit voelt echt als het openen van een grote wereld. De novelle van Nightflyers is een van de vele verhalen die George heeft geschreven in het universum van Thousand Worlds. In dat universum zijn er veel planeten, veel soorten", vertelde hij.

In een preview van deze serie werden ook wij een beetje teleurgesteld door de eerste twee episodes. Nightflyers gaf al snel een rommelig indruk met matig acteerwerk, een veel te druk script en ondermaatse horror.

Nightflyers

60 min

Releasejaar: 2018