Netflix breidt uit naar mobiele games voor bestaande abonnees

Netflix onthulde eerder al dat het de stap gaat zetten naar gaming. Deze week werd bekendgemaakt dat het zich de komende tijd voornamelijk richt op mobiele titels.

Games kosten geen extra geld

In een brief aan aandeelhouders voorafgaand aan de kwartaalcijfers, besprak Netflix een gedeelte over de nieuwe uitbreiding richting games. Afgelopen week bevestigde Netflix dat het Mike Verdu had ingehuurd om de nieuwe vice president te worden van het ontwikkelen van games bij Netflix. Verdu heeft veel ervaring in de industrie en werkte eerder onder andere voor EA en Facebook.

Netflix ziet "gaming als een nieuwe categorie aan content voor ons, net als de uitbreiding naar originele films, animatie en TV zonder script." Wanneer games naar het platform komen "worden ze toegevoegd aan abonnementen van Netflix-gebruikers zonder extra kosten net als met films en series."

Eerder werkte Netflix aan interactieve ervaringen zoals Bandersnatch en games met het thema van Stranger Things. Netflix lijkt op dezelfde voet verder te willen gaan, zoals met interactieve shows en gelicenseerde mobiele games gebaseerd op originals.