Amazon gaat de digitale TV-reclame maken op PlayStation en Apple TV

Amazon wil de markt van digitale tv-kanalen domineren en is in gesprek met tv-applicaties om de reclametechnologie die het gebruikt te integreren in andere diensten.

Reclame is goud waard

Amazon wil de digitale televisiemarkt gaan domineren door de reclametechnologie voor streamingvideo's te integreren in televisie-applicaties. Daarvoor is het in de Verenigde Staten al aan het praten met de bazen van zulke applicaties, dat meldt emerce.nl.

amazon fire tv stick

Amazon doet dat namelijk al met het eigen Fire TV en via de afdeling Publisher Services moet die technologie nu ook naar andere diensten worden gebracht. De doelgroep is uitgevers die er zelf niet van kunnen gebruikmaken of die het niet optimaal uitvoeren, Amazon belooft omzet van zo'n 40 dollar per duizend huizen.

amazon header

Nieuwe mogelijke klanten waar Amazon op aast zijn PlayStation en Apple TV, met onder meer CNN, Discovery en A&E werken ze samen.

Netwerken verkopen meestal reclameruimte aan verschillende partijen, daar wordt technologie voor gebruikt die verschillende adverteerders toestaat om te bieden op de ruimtes die beschikbaar zijn.

Dat Amazon hier goed in is blijkt uit de cijfers die Amazon Fire TV weet te halen, 40 miljoen kijkers per maand wat de omzet van 3,6 miljard dollar in Q3 van 2019 mede mogelijk maakte. Die omzet is voor de media-exploitatietak van Amazon.